Tuesday, August 18, 2009

program lagi

hari ne sehingga khmis aku akan terlibat dengan bengkel kejurulatihan PPDa kat Hotel Crystal Crown Klang.Peserta adalah dari kalangan guru bk kl.daah kenal lah diorang ne,terpaksalah tinggalkan dalia kat umah mak dia lagi,sian dia,mujur dia senang ngan semua orang.suke jer die tu.
Sabtu lepas g Kuantan,ada mes night suami sempena perpisahan panglima 4 briged mekanise,bt 10,kuantan,diadakan di MS garden hotel kuantan,aku bawa sekali fatihah utk jaga dalia time diner,sewa satu bilik kt situ juga,senang dan dekat dah nak pegi malam kang,puas sediakan baju,mula jahit kebaya,,pastu macam tak kenanya je,jahit lagi kurung pahang,pas subuh terus jahit,830pagi siap,,jahit tangan buat kat hotel,,fuh,segera dan cepat,,930 baru gerak,
malam tu tak yah siap awai sangat sebab dekat jer,kul7 mula siap,745 baru turun,,
saat ne yang aku tak bpe gemar,menunggu utk masuk dewan,,tak kenal ngan isteri2 pegawai di sana,jadi aku berdiri je mcm orang lain,,tgk orang sampai dengan baju yang cantik gler,,kelip2,sumer adalah,,tapi setelah dinilai baju yg aku pakai tidak lah simple sgt,,ada yang lagi simple,heheh,
hmpir jam 9 baru mula,,aku dah ingat2 lupa protokol diorang ne,,tapi nak gelak pun ader,kena minum utk yang dipertuan agung,airnya tak taulah air aper,,rasa cam ubat jer,tp minum gak lah seteguk,,sume dah kelip2 mata pas teguk air tu,yang menarik dan tak pernah aku alami,,makanan dibawa oleh askar2 berbaju melayu putih diorang tulah,,setiap orang bawa mknan utk 2orang,,tangan kiri dan kanan.setelah semua orang dapat makanan dan lagu dimainkan baru mula makan,dah lagu benti mesti bershenti gak,,makan cepat2,,band kat tepi aku jer,,sebab aku dapat seat ujung,
makanan oklah,menu sama jer yang pernah aku g,heran juga diorang ne,tak leh tukar menu ke.
aku teruja juga dengan ucapan panglima,nampak mcm beliau seorang yang penyanyang,,wife die pun ok,senyum je masa salam ngn kiteorang,antara ucapan panglima ialah, kejayaan seorang suami adalah kerana adanya isteri yang taat setia dan bertanggungjawab disisi.memang betul,kegembiraan bermula di rumah,bila di rumah gembira datang keje mesti seronok dan berhasil,die pesan lg suami mesti tidak sia2 kan kepercayaan isteri terutama yang berjauhan,,aku lah tu,,harap abang ingatlah apa panglima sebut tu.
beliau akan pindah ke kl dalam masa terdekat,dan serah menyerah tugas kan diadakan pas raya,yang paling tak best die dah cakap,cuti raya pegawai tak leh lama,sampai 2 hari raya jer,then bersiap utk majlis tersebt,,
nampak tak nampak jap je raya kali ne,mcm nak kelik klantan tak sempat dah,thn ne raya kt johor,
majlis habis kul 11lebih,tgu dato datin kuar dan berbaris salam hampir 12 sampi bilik,,dalia dan fatihah pun dah tido,solat dan tido gak kiteorang.
esok pg plan cek out awai,9pg dah gerak,nak g umah kak long kt palong,gemas dan hantar fatihah.630ptg kami sampi,sukur selamat.

0 comments:

Post a Comment